+6
12 vote

Carti PDF online gratis: ,,101 Basme Româneşti carte PDF,,

Cărți Pentru copii online gratis 101 Basme Româneşti carte PDF

Povești, basme pentru copii online gratis .PDF

A FOST ODATĂ, ŞI ÎNCĂ ODATĂ...

Dragă cititorule, ţii în mâinile tale un volum de basme româneşti născute din imaginaţia extraordinară a copiilor care nu uită de bibliotecă nici în vacanţă. Poate nu toate sunt chiar „basme“ – s-o fi strecurat şi vreo scurtă povestire, mici anecdote sau parabole – dar cu siguranţă aceasta a fost intenţia cu care au fost create. Şi iată de ce...

Puterea pe care o deţin cuvintele este una dintre cele mai mari pe care le cunoaştem. Cu ajutorul lor, din vremuri imemoriale, o generaţie îşi transmitea alteia informaţii preţioase, valori şi experienţe de viaţă. Astăzi, scrierea este o parte atât de integrantă a vieţii noastre, încât ne este imposibil să ne imaginăm viaţa fără ea. Bibliotecile publice acordă prioritate dezvoltării personalităţii copiilor, vizând latura non‐formală a educaţiei, prin stimularea inteligenţei lingvistice şi emoţionale, a abilităţilor de rezolvare a problemelor, îmbogăţirea vocabularului, stimularea încrederii de a exprima liber trăiri şi emoţii, susţinerea exprimării creative prin intermediul scrisului sau a ilustraţiei, stimularea imaginaţiei specifice vârstei, într-un mediu plăcut şi lipsit de constrângeri.

Aşadar... Anul acesta două reţele de biblioteci publice – a Bibliotecii Metropolitane Bucureşti şi a Bibliotecii B.P. Hasdeu din Chişinău – au demonstrat că distanţa nu este un obstacol şi s-au întâlnit în dragostea pentru frumos, în prietenie şi adevăr, într-un altfel de cunoaştere. Ele au înţeles că viitorul se construieşte azi, acum, şi că pot contribui la „şlefuirea“ generaţiei de mâine. Aşa a luat naştere acest proiect „101 Basme româneşti“ menit să dea aripi micilor scriitori şi să le reamintească de valori şi modele. Pe durata vacanţei de vară, în bibliotecile publice s-au derulat, gratuit şi în atenta coordonare a bibliotecarilor, ateliere de scriere şi ilustrare creativă pentru preadolescenţi.

Cu câteva consumabile la dispoziţie, dar cu nenumărate surse de inspiraţie pe fiecare raft al bibliotecii, atelierele 6 LITERATURA FĂRĂ VÂRSTĂ au incitat la lectură, au stârnit imaginaţia, curiozitatea şi creativitatea copiilor, dând naştere acestei Antologii de creaţii literare. Şi mai mult decât atât, aceste „101 Basme româneşti“ aduc un frumos omagiu celor 101 ani împliniţi de la Marea Unire. „Unirea“, după cum veţi observa, este de multe ori elementul definitoriu pe care eroii acestor basme – fie oameni, fie animale sau chiar obiecte însufleţite – îl descoperă şi ajung să-l preţuiască cu adevărat. Valori ca „dreptate“, „adevăr“, „curaj“ şi „prietenie“ străbat aceste basme şi ne îndeamnă să credem că acest proiect, a devenit mai mult decât un frumos exerciţiu de imaginaţie. Şi nu uita... „Copiii spun poveşti tot timpul.

Sunt creatori şi povestitori înnăscuţi, iar imaginaţia lor nu este (încă) îngrădită de convenţii şi limite. Uneori, ei simt instinctiv că un cuvânt scris nu este doar un cuvânt scris, ci mult mai mult. Ei ştiu că poveştile sunt universuri în sine, că personajele sunt vii şi se transformă uneori – de-a binelea! – în aliaţi pentru jocurile şi întâmplările copilăriei. Şi, îţi vine să crezi sau nu, poveştile lor îi ajută să aibă răbdare cu adulţii...“ (Ana Maria Ştefănescu – terapeut) Nu ne crezi? Ei bine, nu trebuie decât să începi să citeşti...

9 3