📚 📚

" alt="La portile Leningradului - William Lubbeck" title="La portile Leningradului - William Lubbeck">

La portile Leningradului - William Lubbeck

0

Carti PDF online gratis: ,,La portile Leningradului - William Lubbeck,,

📚Cărți despre Război🧨,   Istorie,   recenzii de cărți 👣 La portile Leningradului - William Lubbeck 👈

Înrolat în Wehrmacht în august 1939, la vârsta de 19 ani, Wilhelm Lübcke primește botezul focului în timpul invaziei Franței din 1940. În vara anului următor, divizia lui participă la Operațiunea „Barbarossa”, acționând pe flancul stâng al Grupului de Armate Nord. După marșuri înfiorătoare printre nenumărate cadavre și vehicule arse, încurajați de populația din regiunea baltică, el și camarazii lui ajung până la periferia Leningradului. Germanii au întâmpinat mari greutăți pe timpul iernii, încercând să facă față atât contraatacurilor sovieticilor, cât și frigului cumplit. Divizia 58, din care făcea parte Lübcke, a fost aruncată dintr-o parte în alta a frontului ocupat de Grupul de Armate Nord, de la Novgorod la Demiansk, luptând la un moment dat pe gheața lacului Ilmen.

Preferând să fie aproape de focul luptei, Lübcke a îndeplinit misiunea de observator înaintat pentru compania sa, având de-a face cu lunetiști, partizani și atacuri în toată regula ale trupelor sovietice. În septembrie 1943, este trimis la o școală de ofițeri din Dresda. În momentul în care se întoarce pe frontul rusesc, armata germană se află în plină retragere. Lübcke reușește să scape din haosul care domnește în Prusia Răsăriteană îmbarcându-se pe un distrugător german și ajungând cu acesta în largul coastelor Danemarcei, într-o zonă controlată de britanici. După eliberarea din captivitatea britanică, se căsătorește cu iubita lui, Anneliese, iar în 1949 emigrează mai întâi în Canada, apoi în SUA. Aici, la bătrânețe, cu ajutorul lui David B. Hurt, William Lübcke își depănă amintirile, iar pe baza lor se naște "La porțile Leningradului", o poveste despre triumf și dezastru, o incursiune fascinantă în realitatea războiului de pe Frontul de Est.

Recomandăm: Andrea Cremer - #2 Blestemul lupilor .PDF

Recomandăm: Iubirea mea desăvărșită de Gabriel Tallent citește online romane de dragoste

0 0