" alt="eBook- Aș fi vrut să fiu egiptean de Alaa al-Aswani .pdf" title="eBook- Aș fi vrut să fiu egiptean de Alaa al-Aswani .pdf">

eBook- Aș fi vrut să fiu egiptean de Alaa al-Aswani .pdf

0

Carti PDF online gratis: ,,eBook- Aș fi vrut să fiu egiptean de Alaa al-Aswani .pdf,,

Descarcă eBook- Aș fi vrut să fiu egiptean de Alaa al-Aswani .pdf

Biografie Alaa al-Aswani

Născut într-o familie intelectuală, dintr-un tată scriitor (Abbas al-Aswany), a fost educat la un liceu egiptean francofon și a studiat și chirurgie dentară în Statele Unite , la Universitatea din Illinois la Chicago . Contribuie în mod regulat la ziarele de opoziție și este apropiat de intelectualii de stânga, în special Sonallah Ibrahim . El susține că este independent de partidele politice, dar este unul dintre membrii fondatori ai mișcării de opoziție „Kifaya” ( Destul ) care solicită alegeri prezidențiale cu adevărat libere. Romanul său L'Immeuble Yacoubian , publicat în 2002 , este un adevărat fenomen editorial în lumea arabă și este tradus rapid în aproximativ douăzeci de limbi, pe lângă faptul că face obiectul adaptărilor cinematografice și de televiziune. Descrie viața plină de viață a unui edificiu odinioară grandios din centrul orașului Cairo, unde locuitorii se confruntă cu corupția regimului opresiv și presiunea islamistă în creștere. El continuă cu romanul Chicago , publicat în 2006 , care descrie viața studenților arabi din Statele Unite după evenimentele din 11 septembrie 2001 . Această carte este, de asemenea, un succes imens în vânzări. Deși apropiată ideologic de scriitori de stânga precum Sonallah Ibrahim , Alaa al-Aswany adoptă un stil realist și direct, care îl face inteligibil pentru un cititor foarte mare, fără a sacrifica puterea narațiunii. Abilitatea sa de a surprinde viața plină de viață a Egiptului în toată diversitatea sa a făcut comparații cu Premiul Nobel pentru literatură Naguib Mahfouz . În 2008 și 2011, a participat la Blue Metropolis Festival . În 2011 , a participat activ la revoluția egipteană din 2011 , ilustrând în special2 martie 2011într-o dezbatere televizată împotriva lui Ahmed Chafik , primul ministru numit de Hosni Mubarak și prin publicarea în presa scrisă a unei rubrici, adunate pentru traducerea franceză în lucrarea Cronici ale revoluției egiptene (Actes Sud, 2011). Această compilație de articole va fi urmată de o a doua în limba franceză sub titlul Extremism religios și dictatură (Actes Sud, 2014). Aswany continuă să comenteze știrile egiptene, în special pe site-ul DW.com . Acest angajament revoluționar va fi extins în cele din urmă prin scrierea unui roman, tradus în franceză în 2018 sub titlul J'ai couru vers le Nil , originalul fiind publicat de o editură libaneză, dar interzis distribuirii în Egipt. întreaga lume arabă, cu excepția Libanului, Marocului și Tunisiei. Roman polifonic, este o scufundare în efervescența revoluționară și extensiile sale dificile, concentrându-se în special pe aruncarea de lumină asupra zonelor gri care înconjoară practicile poliției prin reproducerea mărturiilor de primă mână despre episoadele celor mai dureroase din post -Era Mubarak. Automobile Club d'Égypte are sediul în orașul Cairo în anii 1940. A fost publicat în Egipt la12 aprilie 2013 și în franceză de Edițiile Actes Sud din februarie 2014. Acum locuiește în Statele Unite unde predă literatură.

Descriere

Spuneam, în titlu, că este un volum complex. Să dezvoltăm: Aș fi vrut să fiu egiptean găzduiește, între cele două coperte, pe lângă ”prefața” minunată și excelent argumentată, un mic roman (l-am pomenit mai devreme, sursa tuturor nefericirilor lui al-Aswani, Hârtiile lui Isam Abd al-Ati, 76 de pagini) și șaisprezece proze scurte (numite de autor ”nuvele”). Împreună, acestea demontează, rând pe rând, ideea împământenită conform căreia egiptenii sunt o civilizație avansată, superioară grație geniului constructorilor de piramide și faraonilor anexați. Prin fața ochilor cititorului defilează, în schimb, personaje abjecte, alcoolice, needucate, oportuniste, ahtiate după o situație materială bună, fanatici, politicieni corupți, copii cruzi ș.a.m.d.

Recomandăm: Provocarea Dragostei de Stephen & Alex Kendrick .PDF

Recomandăm: eBook- Luna Nouă vol.2 de Stephenie Meyer .PDF

0 0