1 vote

Carti PDF online gratis: ,,📚🔫 Ronen Bergman - Ridică-te și ucide primul,,

Cărți Online gratis și recenzii de cărți 📚🔫 Ridică-te și ucide primul: Istoria secretă a asasinărilor țintite ale Israelului 🌍📖

Autor: Ronen Bergman ✍️

🌟 Sinopsis:

🔍 O istorie revelatoare:

"Ridică-te și ucide primul" este o lucrare de non-ficțiune impresionantă care explorează istoria secretă a asasinărilor țintite ale Israelului, de la înființarea statului în 1948 până în prezent. Ronen Bergman, un jurnalist de investigație și expert în securitate națională, oferă o perspectivă detaliată și bine documentată asupra operațiunilor secrete și a politicilor de securitate ale Israelului. 📜🔫

🇮🇱 Serviciile de securitate israeliene:

Cartea analizează rolul și evoluția principalelor agenții de securitate ale Israelului, inclusiv Mossad, Shin Bet și Aman. Bergman dezvăluie cum aceste organizații au desfășurat mii de operațiuni de asasinare pentru a preveni atacurile teroriste, a elimina liderii inamici și a proteja interesele naționale. 🕵️‍♂️🏢

🕵️‍♂️ Operațiuni secrete:

Bergman explorează o serie de operațiuni secrete și misiuni periculoase, prezentând detalii captivante despre planificare, execuție și consecințe. El discută cazuri notabile, inclusiv asasinarea liderilor Hamas, Hezbollah și a altor grupări teroriste, oferind o privire asupra deciziilor morale și strategice implicate. 🎯💥

👥 Interviuri exclusive:

Autorul a realizat sute de interviuri cu foști și actuali oficiali ai serviciilor de securitate, politicieni și agenți, aducând astfel o perspectivă autentică și intimă asupra acestor operațiuni. Mărturiile lor oferă o înțelegere profundă a motivațiilor, dilemelor și sacrificiilor implicate în aceste misiuni periculoase. 📞👤

⚖️ Dileme morale și etice:

"Ridică-te și ucide primul" nu evită să abordeze întrebările dificile legate de moralitatea și etica asasinărilor țintite. Bergman examinează impactul acestor acțiuni asupra conflictului israeliano-palestinian, asupra politicii internaționale și asupra societății israeliene în ansamblu. ⚖️🕊️

Nota autorului:

Ronen Bergman oferă o cercetare meticuloasă și o narațiune captivantă care îmbină istoria, jurnalismul de investigație și analiza strategică. "Ridică-te și ucide primul" este o carte esențială pentru oricine dorește să înțeleagă complexitatea și controversele legate de politicile de securitate și de apărare ale Israelului. 📖✨

Perfectă pentru fanii istoriei moderne, studiilor de securitate și celor interesați de operațiunile secrete și dilemele etice ale conflictelor internaționale! 🌍🔍📚

Recomandăm: David Hewson - Casa păpușilor carte :PDF

Recomandăm: eBook- Secretele Trecutului de Patt Bucheister .PDF

1 0

Rezumat la carte: ,,📚🔫 Ronen Bergman - Ridică-te și ucide primul,,

Marcus
Marcus
25 September 2024 09:12

🗡️ Arma asasinatului este ceea ce a făcut ca războiul dus de Israel împotriva terorii să fie cel mai eficient purtat vreodată de către un stat occidental. În numeroase ocazii, câte un asasinat a salvat Israelul de la crize foarte grave. 📜 Titlul acesta dur este inspirat de un verset din Talmud: „Dacă cineva vine să te omoare, ridică-te și ucide-l tu primul.” Potrivit acestui verset, dacă lichidarea unui om salvează mai multe vieți, atunci lucrurile sunt evidente: acel om trebuie să moară.

După acest motto urmează o carte de istorie recentă care se citește ca un roman polițist, în care cititorul descoperă culisele celei mai formidabile mașinării de spionaj din lume, cu informații secrete nedezvăluite, personaje controversate și uimitoare, o radiografie detaliată și neașteptată.

🎯 Atacurile plănuite de Mossad asupra dușmanilor statului Israel datează de la înființarea acestuia, ba chiar de mai înainte, dar numărul operațiunilor speciale a crescut enorm după septembrie 2001. „Israelul a ucis mai mulți oameni decât orice altă țară occidentală” după Al Doilea Război Mondial, scrie Ronen Bergman. Scott Lasenski, fost consilier pentru Israel în administrația Obama, afirmă că înmulțirea acestor operațiuni a fost motivată de faptul că atacurile asupra civililor israelieni au devenit tot mai dese și mai sângeroase, ca răspuns la ofensiva antiteroristă americană de după 11 septembrie 2001. Ronen Bergman este un jurnalist israelian născut în 1972, care scrie în principalele mari ziare din Israel și Statele Unite și care a publicat mai multe cărți apreciate despre situația explozivă din Orientul Mijlociu.

💣 „Arma asasinatului – susține Ronen Bergman – este ceea ce a făcut ca războiul dus de Israel împotriva terorii să fie cel mai eficient purtat vreodată de către un stat occidental. În numeroase ocazii, câte un asasinat a salvat Israelul de la crize foarte grave. Mossad și celelalte structuri de informații ale Israelului au scăpat de indivizii care au fost identificați drept amenințări directe față de securitatea națională, iar uciderea lor a trimis și un mesaj extrem de important: dacă ești dușmanul Israelului, te vom găsi și te vom omorî, oriunde ai fi. Acest mesaj a fost într-adevăr auzit peste tot în lume.”

📰 Scriu editorii: „Carte de istorie, dar, în același timp, și un thriller adevărat, „Ridică-te și ucide primul” se sprijină pe trei piloni: Forțele de Apărare Israeliene, Mossad (agenția de informații cea mai temută din lume) și Shin Bet (serviciul de securitate internă care a desfășurat cea mai mare campanie cunoscută de asasinate planificate, pentru a stopa ceva ce părea de neoprit: atentatele teroriste sinucigașe). Împreună, plănuiesc și participă la înfăptuirea asasinatelor planificate. Pe măsură ce trece timpul, metodele devin din ce în ce mai sofisticate - inventarea dronelor și folosirea acestora în urmărirea și uciderea țintelor reprezentând un punct culminant.

👤 Nu se poate vorbi, firește, despre un personaj principal - poate doar teama, aproape personificată, a statului Israel de a dispărea, din nou, de pe fața pământului. Totuși, există o figură importantă - Meir Dagan, deținător al numeroase funcții de-a lungul timpului și, în cele din urmă, șef al Mossadului, pe care, de altfel, l-a reconstruit, creând o agenție vie și extrem de capabilă. Cu el începe cartea și tot cu el se încheie. Este cel care poartă permanent la el poza tatălui său, surprins în genunchi, cu doar câteva secunde înainte să fie împușcat de naziști, în timpul Holocaustului. Iar fiul repetă în permanență: „Aceasta nu mai trebuie să se întâmple niciodată.”