+1
1 vote

Carti PDF online gratis: ,,Tot ce nu ți-am spus de Celeste Ng .PDF,,

Descarcă și citește cărți detective online gratis

,,Tot ce nu ți-am spus de Celeste Ng .PDF + recenzie,,

„Lydia e moartă. Dar ei încă nu știu asta.“

„Tot ce nu ți-am spus” este primul roman citit de la Celeste Ng. Și are un subiect tare sensibil. Popularitatea și năzuințele puternice ale părinților îndreptate din plin către copiii lor. Atunci când adulții care ar trebui să te susțină cel mai mult în viață își proiectează asupra ta speranțele și dorințele a ceea ce ar fi vrut ei să fie sau să facă, nu te poți simți decât influențat. Și manipulat.

Ca un fel de marionetă. Ca un vas gol umplut mereu și mereu cu elemente din exterior, străine ție și indezirabile propriei voințe. Atunci presiunea devine prea mare și în cele din urmă te vei sparge. Cam așa se întâmplă și cu personajul principal din cartea „Tot ce nu ți-am spus”.

Romanul „Tot ce nu ți-am spus” dezbate un subiect trist și are un final dramatic

Cartea are o poveste atât de realistă încât te gândești că deși face parte din genul ficțiune, pare o oglindă destul de bună asupra societății și gândirii anilor trecuți. Atunci când era la ordinea zilei ca visele părinților să fie reflectate sau impuse mai mult sau mai puțin cu de-a sila până la saturație copiilor.

Volumul e psihologie pură de viață. Nu e doar o ficțiune oarecare, ci e foarte bine alcătuit și pune în evidență un subiect ce a marcat cel puțin o generație. Și în ziua de azi mai există părinți care încearcă să îndrume copiii pe o anumită cale ce li se pare lor mai potrivită sau care le-ar aduce lor personal ceva satisfacții. Dar în prezent lumea e mai liberă, copiii și tinerii știu din ce în ce mai mult ce vor și știu să se facă auziți și înțeleși.

Însă cartea „Tot ce nu ți-am spus” e despre acei părinți nemulțumiți de propriul parcurs în viață care nu vor pentru copiii lor doar ce nu au avut ei când erau mici. Ci care vor ca odraslele lor să ajungă chiar ceea ce ei nu au ajuns din varii motive.

Lydia este jertfita și personalul principal, dar absent, al acestei drame

Deși mai are doi frați, ea este favorita părinților care o văd drept receptaculul perfect pentru a dezvolta și îmbogăți năzuințele celor doi adulți. Familia Lydiei este chinezo-americană iar acțiunea se petrece în anul 1970, într-un orășel mic din State. Marilyn și James sunt mama și tatăl și tot ei sunt cei care o vor duce pe frumoasa, dar chinuita fată în abisul disperării.

Cei doi decid încă de la nașterea ei că ea va fi cea care le va îndeplini visele pe care ei nu au reușit să le îndeplinească. Frustrați, ambii o încarcă cu năzuințele lor și o împing de la spate spre popularitate și spre o anumită carieră ce nici măcar nu o pasionează pe adolescentă. Nici unul dintre ei nu se gândește cu adevărat la sufletul fetei, la propriile idealuri și la tot chinul psihologic prin care o poartă de-a lungul vremii.

Nici măcar atunci când cadavrul Lydiei este găsit în lacul din cartier, părinții nu iau în calcul o sinucidere. O sinucidere care ar fi eliberat-o astfel pe fată de viața ei chinuitoare. Astfel creată de cei care, culmea, ar fi trebuit să o protejeze și să o susțină în propriul drum în viață.

Ai putea zice că „Tot ce nu ți-am spus” este un thriller deoarece cartea pornește cu investigarea morții sau sinuciderii fetei

Dar nu este un thriller obișnuit. Vinovații nu sunt cei la care s-ar gândi familia ori poliția. Ascunse sunt multe secrete pe care doar puține persoane(inclusiv moarta) le-ar putea dezvălui despre situația creată și ce a dus la aceasta. De aceea și titlul volumului – „Tot ce nu ți-am spus”. În spatele aparent fericitei și tihnitei viați a unei persoane se pot ascunde discret multe taine și nefericiri.

Dar ceea ce e mai trist e faptul că tocmai părinții, așa ziși protectori ai propriilor copii, ajung să influențeze de așa natură pe cei mici încât să le distrugă viața cu totul, nefiind nici măcar conștienți de asta. Bineînțeles, vinovate pot fi ambele părți. Dar într-o societate plină de tabuuri și discriminare, unde a fi diferit e un păcat al firii, nici exprimarea liberă nu poate aduce prea mult bine. Mai ales când se iau în calcul și alte considerente psihologice unde facerea pe voie este o promisiune a păstrării celor dragi aproape.

Recomand romanul pentru subiectul delicat, dar realist, ce a marcat tinerii și adolescenții anilor trecuți, dar care mai are ecouri și în generația actuală.

1 0