5 vote

Truman Capote

Carti PDF online gratis: ,,Cu sânge rece - Truman Capote .PDF,,

Scrii recenzii și citești cărți online gratis Cu sânge rece - Truman Capote online gratis .PDF

Cu sânge rece carte online gratis, nu în zadar este numită așa, Detective- Thriler-e online gratis .PDF

Cărți de  Truman Capote online gratis .PDF

Truman Capote, pe adevăratul său nume Truman Streckfus Persons, s-a născut la 30 septembrie 1924, la New Orleans și, după divorțul părinților, a fost crescut de familia mamei sale într-un orășel din Alabama. Când aceasta se recăsătorește cu un om de afaceri cubanez, Capote se mută la New York și adoptă numele tatălui său vitreg. La 17 ani, își întrerupe studiile și se angajează la The New Yorker; curând, începe să-și publice povestirile în prestigioase reviste literare, iar în 1948 îi apare romanul Alte glasuri, alte încăperi (Polirom, 2006), care se bucură de un enorm succes și îl impune în atenția criticilor ca pe una dintre cele mai mari speranțe ale prozei americane.

Dintre cărțile și piesele de teatru publicate ulterior (A Tree of Night and Other Stories, 1949; The Grass Harp, 1951; Breakfast at Tiffany’s, 1958; Cu sânge rece, 1966; Muzică pentru cameleoni, 1980), multe sunt obiectul unor ecranizări celebre, consolidându-i definitiv reputația și mai ales stilul: o combinație irezistibilă de nonconformism, ironie, rafinament psihologic și complexitate stilistică. Cu sânge rece este romanul cel mai cunoscut al lui Truman Capote, cu un succes imens atât la public, cât și la critică, lansând totodată la vremea sa un nou gen de roman, «de nonficțiune», cum l-a numit autorul.

Cartea prezintă într-un stil elegant și bine calibrat o crimă multiplă ce a făcut furori în ziarele de la sfârșitul anului 1959: patru membri ai unei familii prospere din Kansas au fost asasinați în casa lor, de doi escroci mărunți, în căutarea unui seif inexistent. Capote reconstituie minuțios ultima zi din viața victimelor, trecutul și psihologia complicată a criminalilor, peripețiile și transformările subtile prin care trec aceștia după săvârșirea crimei și până când sunt prinși, judecați și executați.

Capote pătrunde cât se poate de adânc în mintea protagoniștilor săi, dezvăluindu-le motivațiile, angoasele și iluziile, fără să-și exprime direct nicio poziție morală față de criminali sau condamnarea lor la moarte. Autorul își maschează prezența prin adoptarea unei priviri ce analizează totul cu același interes, construind un hibrid curios, roman realist cu o structură perfect echilibrată și reportaj ultrastilat, imaginativ în același timp. Procesul de creație a acestei cărți constituie și subiectul filmului Capote (2005), cu Philip Seymour Hoffman în rolul scriitorului.

Despre carte:

La sfârşitul anului 1959 America era zguduită de o misterioasă crimă multiplă: într-un mic orăşel din Kansas patru membri ai unei familii îndrăgite de comunitate au fost ucişi într-o noapte, aparent fără motiv. Truman Capote s-a documentat timp de 6 ani pentru scrierea cronicii acestei crime, fiind ajutat în demersul său şi de scriitoarea Harper Lee. Cei doi au mers pe firul investigaţiei care a dus la prinderea ucigaşilor, prezentând în paralel eforturile poliţiei şi acţiunile celor doi făptaşi. Analiza psihologică fină, stilul concis, dar elegant, aflat la graniţa dintre literatură şi reportaj fac din Cu sânge rece primul mare „roman de nonficţiune“ al literaturii americane.  Un roman cult emoţionant, intens, incitant.

5 0