la Glorieta Canyon

O, Mărie, zămislită fără de păcat, roagă-te pentru noi

păcătoşii care venim la tine. Amin

Şi iată îngerul Domnului a stătut lângă ei

şi slava Domnului a strălucit împrejurul lor.

Luca 2: 9PAULO COELHO- Walkiriile .PDF

J. şi cu mine ne-am întâlnit pe plaja Copacabana, în Rio de Janeiro, ca să luăm prânzul. Cu toată bucuria şi entuziasmul unui scriitor care-şi publica a doua carte, i-am dat un exemplar din Alchimistul. I-am explicat că volumul îi era dedicat, că acesta era felul meu de a-i mulţumi pentru tot ce învăţasem de-a lungul celor şase ani de când ne cunoscuserăm îndeaproape. După două zile, l-am condus la aeroport. El citise deja o parte din original, şi mi-a atras atenţia cu o frază: „Tot ce se întâmplă o dată e posibil să nu se mai întâmple. Dar tot ce se întâmplă de două ori se va petrece sigur şi a treia oară”. L-am întrebat ce vrea să spună cu asta. Mi-a explicat că eu avusesem deja două ocazii să-mi trăiesc visul, şi că aveam să- l distrug. Şi mi-a citat un fragment dintr-un poem de Oscar Wilde:

Cu toţii ucidem ce ni-i drag

Şi-ntindem morţii prada;

Omoară unii măgulind,

Ori cu dojeni, cu sfada:

Cei laşi ucid cu sărutări

Iar cei viteji, cu spada.

L-am întrebat ce voia să spună cu asta. J. Mi-a sugerat să fac „Exerciţiile spirituale” ale Sfântului Ignaţiu de Loyola într- un loc izolat, pentru că succesul îi umple pe oameni de bucurie şi de vinovăţie în acelaşi timp, iar eu trebuia să fiu pregătit pentru ce avea să mi se întâmple de acum înainte. Atunci eu i-am spus că unul dintre visele mele era să petrec patruzeci de zile într-un deşert, iar lui i s-a părut o idee excelentă. Mi-a sugerat să aleg Mojave, din Statele Unite, unde cunoştea pe cineva care mă putea ajuta să accept tot ce iubeam – munca mea. Rezultatul acestei experienţe se află în Walkiriile. Întâmplările povestite între zilele de 5 septembrie şi 17 octombrie 1988. Ordinea unor întâmplări e schimbată, şi în două ocazii am folosit ficţiunea, astfel încât cititorul să poată înţelege mai bine chestiunile tratate – dar toate faptele esenţiale sunt adevărate. Scrisoarea citată în epilogul cărţii este înregistrată în Registrul Notarial de Titluri şi Documente din Rio de Janeiro, cu numărul 478038.

5 0